Rituali – prisutnost, toplina i dodir | #okruŽene

RITUAL KUPANJA (toplina)

Ritual kupanja u mnogim kulturama i drevnim tekstovima opisan je kao iscjeljujuće iskustvo s terapeutskim svojstvima koje uravnotežuje i čisti tijelo, um i duh. Ovaj ritual, jutarnji ili večernji, utjecat će pozitivno na zdravlje i pružiti njegu i hranu za kožu. Vratit će vam energiju i snagu, osigurati zdravi san jer opušta mišiće, otvoriti apetit i potaknuti dobro raspoloženje.

U drevnim sanskrtskim spisima o Ayurvedi mogu se pronaći savjeti o korištenju hladne vode na području glave i lica kako bi se jačao korijen kose i poboljšala prokrvljenost, a spriječilo oslabljivanje osjetilnih organa. Vruća voda se primijenjuje isključivo u kupkama i to za, prema Ayurvedi, kapha i vata tjelesni tip dok se za pitta tip preporučuje hladna kupka.

(test za tjelesni tip možete napraviti ovdje: https://www.euroved.com/en/ayurveda/test/)

Ako je u pitanju topla ili vruća kupka, njih je najbolje primijenjivati navečer jer opuštaju mišiće, šire krvne žile i smiruju um. Ovakve kupke ujedno će vam i smanjiti simptome iscrpljenosti, umora, tjeskobe i nesanice. Možda ćete se nakon nje osjećati umorno, ali smireno i spremno za dobar san. Glava i lice neka vam ostanu hladni. Tople i vruće kupke se ne rade tokom ljetnih mjeseci.

Kupke s hladnom vodom razbuditi će vas i pokrenuti tijelo i um. Iako nije svima ugodna hladna voda, bilo bi dobro nakon kupanja ili tuširanja na kraju osvježiti tijelo hladnom vodom jer će vam ona povećati životnu energiju koja je zaslužna za vaše dobro zdravlje. Hladne kupke se ne rade tokom zimskih mjeseci.

VRSTE KUPKI

Postoje razne vrste i tipovi kupki, ovisno o stanju kože, tijela i uma. Tipovi kupki su: za tijelo, za noge, za ruke i sjedeća. Preporuka je koristiti kupke do 2 puta tjedno.

ZOB
Za suhu i ispucanu kožu stavite zobene pahuljice u gazu i pustite da preko njih teče voda kojom punite kadu. Na kraju možete ostaviti pahuljice da se namaču u kupki.
Dodate li mlijeko, ono će vam dodatno nahraniti kožu.

STOLISNIK
Sjedeća kupka koristi se kod problema s reproduktivnim sistemom; upala jajnika, klimakterij, bolovi,… Kada se napuni do struka vodom, u nju se stavi bilje i sjedne u kupku.

LAVANDA
Ova kupka ima razne dobrobiti i blagotvorna svojstva. Za kupke se mogu koristiti cvjetovi lavande ili eterično ulje. Pomoći će kod neuravnoteženog emocionalnog stanja, PMS-a, bolova u mišićima i niskog tlaka.

MAGNEZIJ
Ovaj mineral jako je bitan, a vrlo se lako gubi iz organizma. Kod oštećenja crijeva teško će se apsorbirati, ali zato će se najbolje apsorbirati kroz kožu u kupkama. Nedostatak magnezija prepoznat ćete ako patite od nesanice, nedostaje vam sna, anksiozni ste, depresivni, umorni, imate glavobolje, migrene, smeta vam okolina. Možete ga nadomjestiti korištenjem epsom soli čiji se sastojci (magnezij+sulfati) lako apsorbiraju kroz kožu.

SAMOMASAŽA (dodir)

Ljekovita samomasaža prakticira se tisućama godina kao dio drevne indijske medicine Ayurvede. Masaža se provodi od tjemena do stopala i masira se biljnim uljem ritmičnim, ujednačenim pokretima jednakog pritiska.

Ovakva masaža djeluje pozitivno na tonus mišića, cirkulaciju i kožu. Osim na tijelo, djeluje i na živčani sustav. Njezina velika prednost je što je možete prakticirati sami i na taj način smanjiti stres i nervozu nakupljenu kroz dan.

KOJA ULJA KORISTITI?

Kod odabira ulja, bitno je da je ono hladno prešano, kvalitetno ulje jer se ono najbolje apsorbira. U toplijem djelu godine najbolje je koristiti kokosovo ulje, a u hladnijem sezamovo. Prema ayurvedi, svaki tjelesni tip ima svoje ulje koje je usklađeno s godišnjim dobima.

Ulje se koristi toplo. Ugrijte ga na način da posudu s uljem uronite u toplu vodu. Prije nego nanesete ulje na tijelo, probajte na ruci koliko se ulje ugrijalo kako ne bi došlo do opeklina. Kvalitetno, hladno prešano maslinovo i bademovo ulje iscjeljuju kožu i posebno se ko riste kod starijih osoba i onih s osjetljivom kožom.Masirajte se tako da vam pokreti teku od stopala prema srcu. Zaustavite se na svakom djelu tijela i kružnim, ritmičnim pokretima plešite po tijelu. Neka svi pokreti budu povezani i neka vas svaki pokret opusti.
Nakon masaže nemojte uklanjati ulje, otuširajte se toplom vodom i osušite se tapkanjem ili na zraku. Pustite da ulje odradi svoj posao za vas.

“Proučavanjem biljaka i ulja i njihovih djelovanja kroz masaže, kupke i tretmane, otkrivamo jedan novi, gotovo neograničen sustav liječenja i pomoći kod određenih tegoba“, kaže Sandra Tiljak Matej, vlasnica Hara studija, yoga učiteljica i massage i beauty terapeutkinja „važno je znati da je sve što nanosimo na kožu direktno povezano s našim zdravljem jer ulazi u krvotok i na taj način djeluje na cijeli organizam. Stoga preporučam birati kvalitetna, hladno prešana biljna ulja. Ako tome pridodamo i aromaterapiju – korištenje eteričnih ulja, dobrobiti su zaista brojne. Za poticanje metabolizma i detoksikacije, korištenje soli u toplim kupkama će biti od velike pomoći, a masažom ćete potaknuti cirkulaciju, opustiti mišićni sustav i na taj način ukloniti napetosti i bol. Jedna od tehnika koja također ima mnoge benefite, svakako je meditacija. Ako ste početnik, preporučam kratke vođene meditacije u trajanju od max. 10min. Kod vođenih meditacija um je fokusiran na glas voditelja, pa nema puno prostora za “vrludanje”. Malo pomalo se trajanje može produžiti, a vrlo brzo bi i meditacija u potpunoj tišini mogla postati pravi melem za dušu.“

MEDITACIJA (prisutnost)

“Meditiras li?”
“Da, a ti?”
“Ja ne, ne mogu raščistiti misli.”

Ovo je najčešća zabluda o meditiranju. Sjednite u miru, namjestite se ugodno, zažmirite i pustite misli neka idu, a vi razmišljajte o disanju. Ništa ekstravagantno, samo se usmjerite kako zrak ide unutra i van. Tu ćete vidjeti da vam se misli prebacuju s jedne na drugu, obaveze se vrte, zašto ja uopće sjedim ovdje, spava mi se, ovo je dosadno, ima li ovo smisla, nemamo ručak za sutra, prejela sam se popodne, kako 2010. nisam mami čestitala rođendan, kada će moj rođendan – ožujak, travanj, svibanj,… starim, zašto vrijeme tako brzo prolazi,… Ove silne misli su dobra stvar jer priznajte si – nemate vremena za njih već mjesecima. Najgore je kada krenu pred samo spavanje kada se opustite. Zato trebate ovih 5 minuta za meditaciju jer će se sve razmrsiti, kao zapetljana kosa i biti ćete u miru.

Meditacija nije stanje bez misli, meditacija je svjesnost glasa koji živi u vašoj glavi. To je shvaćanje da vam taj glas daje razne ideje i zamisli koje često nisu dobre za vas i samo prihvaćanje toga je veliki korak. Vratite se na disanje koliko god puta treba, ali se i pustite. Toliko je snažno znati da TI upravljas tim glasom, sam sa sobom, svojim mislima i osjećajima. Najveća, za mene, dobrobit meditacije je fokus. Vraća vam se mogućnost da se dugo fokusirate na bilo što što radite.

Kod meditacije se možemo opustiti i odmoriti kao za vrijeme dubokog sna, povećava se lučenje serotonina, melatonina i protok krvi, a smanjuju srčani otkucaji i krvni tlak.​

Ono što nas zapravo vodi kroz meditaciju je disanje jer, vjerovali ili ne, ne dišemo pravilno. Kroz dan nesvjesno zadržavamo dah, dišemo plitko, na usta i nerijetko smo u pogrbljenim pozama u kojima se pluća ne mogu u potpunosti napuniti zrakom i pravilno izmijeniti omjer kisika i ugljičnog dioksida u našem tijelu. Zato je vrlo bitno usmjeriti pažnju na naš dah koji bi trebao biti dubok, dug i kroz nos.

Kroz projekt #OkruŽeneUnaNastasja i ja ćemo vam pokušati približiti informacije, recepte, savjete i prakse koje vam mogu pomoći da se posvetite sebi i svom zdravlju.

Hvala što ste tu i ne zaboravite, zaslužujemo biti #OkruŽene


 

:)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *