Mali rant | Instagram, brojevi, suradnje i autentičnost

Nije mi namjera nikoga uvrijediti i ne mislim na nikoga određeno.

Ova divna, kreativna i inspirirajuća platforma zvana Instagram postaje prenapučena. Mislim da se to toliko ne bi ni osjetilo da nam na feed-u ili između storyija redovito ne iskaču sponzorirani postovi profila koji nas uglavnom ne privuku na prvu, ali kliknemo jer netko se možda trudio i želi doći do sličnih profila kako bi se međusobno podržavali i uživali u fotografijama i opisima i baš zato je odlučio reklamirati svoj profil! Tužno je što u 90% slučajeva razočarano izađem iz profila i isti tren zaboravim na njega. Još mi je gore kada se sjetim nekoga profila i ne mogu ga pronaći jer se zove slično kao dosta njih ili pak izgleda kao popriličan broj drugih pa ga ne mogu ni opisati nekome da mi pomogne u potrazi.

Slušam sve više kako se ljudi žele maknuti na neko vrijeme sa Instagrama ili pobrisati profil. Osobno mi se to jednom dogodilo. Zašto? Shvatila sam puno kasnije, ali mi je drago da jesam.
Prvo što savjetujem je brisanje SVIH profila koje pratite, a koji vas ne motiviraju/vesele/eduicraju/nasmiju/rasplaču jer ćete na taj način svaki dan listati samo ono što će vas činiti boljom verzijom sebe. Mislite li da će nekoga povrijediti vaš unfollow – njegov profil isključite i nećete gledati niti storyije niti objave s tog profila. Ako vas je netko uvrijedio ili vam zasmetao na bilo koji način – block. Kada sam obrisala i blokirala gotovo 500 profila, lakše se disalo.

Instagram nije život, ali može biti mali dio. Morate odlučiti jeste li ovdje zato što pratite druge? Zato što imate svoj privatan profil sa pokojom fotografijom i družite se preko platforme s drugima? Jeste li ovdje zato što vas veseli fotografiranje? Želite li promovirati proizvod? Jeste li ovdje zbog zarade? Jer Instagram je vizualna društvena mreža i ako vam fotografiranje ili snimanje za svoj profil predstavlja napor onda ovo sve nije za vas i to se na kraju i vidi.

Mene su ljudi ovdje naučili da svaki dan budem mrvicu bolja verzija sebe. Naučili su me i da kada zapnem pitam za pomoć jer svi su se nekada našli u takvoj situaciji. Naučili su me da ne odustajem od edukacije o bilo čemu jer nikada nije kasno. Također su mi pokazali svojim radom i trudom kako je sve moguće. Ono najbitnije je da su podrška od 0 do 24. Ako ovdje niste naučili i osjetili ništa od ovoga naravno da želite odustati, ali nemojte jer uvijek ima prostora za svježi početak i pozitivu.

Većina ljudi koji me prate su žene koje su uglavnom mame i takve profile i sama pratim. Divim se mamama koje uz sve obaveze koje imaju stižu raditi na svojim fotografijama, videima, receptima ili nebitno kakvim projektima i predstaviti nam ih kao da su u marketinškoj industriji cijeli život. Samo iz razloga što žele, što se trude i što ostaju budne noćima kako bi slijedile svoje snove. Čujete? Slijedile svoje SNOVE. Jer kada slijedite novac, proizvode i zaradu tu se stvar počinje raspadati. Tu nema čarolije, nema ljepote i nema emocija. Shvatite da VAMA nitko ništa nije dužan. Vaši brojevi su toliko sporedna stvar u svemu ovome jer što će vam veliki broj pratitelja ako vas nitko od tog broja ne prati zaista? Ne smeta li vas što ćete uložiti trud da namjestite, posložite, fotografirate, obradite i izaberete konačni rezultat koji ćete pokazati svima i na kraju zapravo ni nećete biti vidljivi onima koji bi vas i cijenili zbog toga što radite? Meni je to baš tužno. I ružno. Zato ako vas veseli cijeli proces i planiranje i smišljanje materijala, nemojte dati da vam sve to padne u vodu zbog nekoliko lajkova ili malo više pratitelja. Nemojte se ni bojati da vas nitko neće pitati za suradnju jer vjerujte mi da će kvalitetan profil i sadržaj biti zapažen od strane onih koji traže to što BAŠ vi imate.

Suradnje,… tema o kojoj se daleko previše priča. Zašto prvo pitanje ljudi koji žele doći do suradnji nije: Kako da poboljšam kvalitetu fotografije? Kako kadrirati scenu? Kako koristiti svjetlo? Kako poboljšati opise? Kako raditi u wordpress-u? Kako napraviti vlastiti preset? Koje hashtagove koristiti?
Do sada sam u 99% slučajeva dobivala pitanja: Kako povećati broj pratitelja? Kako se javiti za suradnju? S kim si ti surađivala? Kada dosegnem koji broj pratitelja mogu nekoga pitati za suradnju? Koliko zarađuješ od suradnji? Koliko mogu mjesečno zaraditi od suradnji?
Ne zamjeram ništa, samo ne vidim kako netko misli da će ga neka agencija ili firma angažirati ako se na njihovom profilu ne vidi iskrenost, trud i emocija? U firmama u odjelu marketinga radi više ljudi sa poprilično dobrim plaća ono što napravi jedna osoba u nekoj suradnji i zato želim da razumijete da kako bi surađivali s nekim s kim želite morate uložiti puno, puno, puno vremena i rada jer to je posao. Izgubit ćete se putem ako prihvatite baš sve što vam se nudi. Nemojte odrađivati suradnje samo da bi ih odradili jer to nije fer prema vašim pratiteljima koji vam vjeruju. Ostanite autentični birajući suradnje jer ne radite valjda sve ovo samo zbog toga? Ako je odgovora da,… Ovo zbilja nije mjesto za vas.

Autentičnost,… Nešto što dolazi samo od sebe kada si ono što jesi. Kada nema glume i forsiranja. Zašto se gledaju tuđi profili i kopiraju stvari? Zašto se prati i moli za jednake suradnje? Zašto se zavidi drugima? Ovo ništa nema smisla nekome tko je autentičan, svoj. Što nije prelijepo što ste jedinstveni? Nema nikoga na svijetu tko ja baš kao vi i zašto onda to ne prihvatite? Zašto ne radite na tome? Na sebi? Besmisleno je juriti tuđu estetiku jer se to sve vidi i uglavnom odbija ljude. Neka vam drugi budu inspiracija i motivacija da budete najbolja verzija SEBE. Prelistajte profil i zapitajte se što bi mogli promijeniti? Čega želite da bude više? Manje? Koje boje volite vidjeti? Volite li više detalje, prirodu ili možda odjeću? Hranu? Nemojte niti da vas sve to opterećuje jer onda to niste VI.

Kako sam već rekla, većina profila koji me prate i koje pratim su mame. Krećem se uglavnom u takvim krugovima i voljela bi da znate da to nekada i nije tako lijepo mjesto. Naivna Ivana strikes again jer sam mislila da su žene koje su mame osjećajne i nježne, ma predivne! Nažalost i ovdje vrlo lako dolazi do osuda, zlobe i vrijeđanja na takvoj razini da bi vam se okrenuo želudac. Ako ste se pronašli u prethodnoj rečenici ili osjetili prozvanima – fuj. Zamislite da netko na isti način komentira vas i vašu djecu. Zamislite da vaša djeca o drugoj djeci ili vama samima pričaju na jednaki način. Zamislite samo koliko štete radite zbog zavisiti. Zbog gluposti. Zato prije nego išta kažete ili napišete negdje zapitajte se: Govorim li istinu? Govorim li to s poštovanjem? Koliko je nužno to izreći? Želim li izazvati samo i isključivo pozitivne reakcije?

Ako ste pročitali tekst do ovdje htjela bi vam dati još jedan savjet kako da uvijek ostanete pozitivni i motivirani u vezi svog profila ili bloga.
Znate li ono kada gledate nastup od Beyonce ili Bečke filharmonije ili već nekoga koga cijenite i volite pa osjetite trnce dok se divite performansu? Zapamtite da su oni za taj nastup radili mjesecima unazad i ovo što vidite je rezultat, a ne proces. Tako kada vidite predivne feed-ove, blogove ili projekte, sjetite se da iza svega toga stoji vrlo dug i često težak proces iz kojeg onda nastane nešto vrijedno divljenja.

Zato razmislite koliki trud stoji iza svakog vašeg kvadratića i budite iskreni prema sebi – mislite li da ste zbilja “zaslužili” suradnju s nekim? Nije bitno pristajete li na stvari ili novce, bitno je da se dobro osjećate u svojoj koži dok prihvaćate ili odbijate što god vam se nudi. Budite realni, iskreni i fer. Budite čovjek.

Osobno se nekada zapitam bi li uopće izdržala sve što stoji iza nekog projekta? Ponekad mislim da ne pa se onda još malo više i jače divim i podržavam tu osobu ili brend.
Zato kada označite određeni brend, pogotovo male obrtnike, nemojte očekivati da će vam oni nešto i pokloniti jer ponavljam, nitko vama nije ništa dužan. Obrtnici vam mogu samo iskreno reći hvala jer oni znaju što znači muka, trud i rad.

Uživajte u vlastitom procesu i trudite se na sve gledati dugoročno i sagledavati cjelokupnu sliku jer inače će se sve u jednom trenu pomalo početi urušavati. Eto,… i zato ova divna, kreativna i inspirirajuća platforma zvana Instagram pomalo postaje prenapučena.

:)

2 Comments

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *