Zašto je yoga odlična za mame? | Na koji način nam pomaže?

Yoga pomaže da se nosimo sa svakodnevicom, a pogotovo ako je ona kaotična kao svakodnevica mama. Prvo vam je dijete? Mali čovječuljci vas ne slušaju kako ste zamišljali? Niste se naspavali? Niste skuhali ništa već 3 dana? Ove vježbe zahtjevaju koncentraciju i duboko disanje i na taj način pomažu da se smirite, opustite i malo jasnije sagledate cijelu sliku. Od kada sam uvela ritual večernje yoge sve mi se manje događa da sam premorena na kraju dana.

Bilo kakva tjelesna aktivnost pomaže našem tijelu da bude zdravije i u boljem sveukupnom stanju jer mi ljudi nismo napravljeni da stojimo, već da se krećemo. Yoga koristi određene poze/asane i svaka ima neku svoju funkciju.

Prije poroda yoga može pomoći kod pripreme zdjelice i kukova za porod. Osim toga naučit ćete pravilno i svjesno disati što je meni pomoglo na porodu jer sam unaprijed “uvježbala” kako disati, koje mišiće koristiti i što nikako ne raditi kada se nađem u strahu.

Nakon što rodite treba pustiti tijelo da se samo oporavi. Sjećam se kako sam se dosta dugo osjećala slabo nakon poroda i nisam mislila da ću moći išta drugo raditi osim šetati. Jedan dan sam sama od sebe krenula sa nekim pozama, ali se nisam usudila vježbati sama iako sam išla na yogu. Tada sam zamolila za pomoć učiteljicu yoge da mi snimi video i da me vodi kroz vježbe jer je i ona sama majka dvoje djece. Problemi koje sam imala su: ukočena ramena od nošenja i dojenja, bolna leđa od previjanja, kupanja, saginjanja i svega ostalog što svaka mama radi uglavnom po cijele dane. Određene poze i istezanja su toliko pomagali da sam ih i premorena izvodila jer sam znala da ću drugi dan lakše ustati iz kreveta. Našla sam se i u novoj situaciji zvanoj dojenje gdje sam po sat ili dva sjedila u fotelji u neizbježnoj pozi. Kako bi se rješila grča u ramenima i rukama, počela sam svjesno disati duboko kroz trbuh pa prsa i tako i izdisati. Primjetila sam kako su mi se sa svakim izdisajem opuštali svi zgrčeni mišići, a meni je poza bila ugodnija. Također sam primjetila kako je Julia smirenija kada sam ja opuštena.

Kako beba raste, raste i njezina kilaža, a vi je i dalje nosite. Ako ne ojačate svoje leđne i trbušne mišiće vrlo vjerojatno će doći do problema u nekom obliku. Kod yoge je baš nekako lijepo što poze jesu zahtjevne, ali su i zanimljive. Jednom kada naučite poze, nema boljeg osjećaja nakon dobrog flow-a – niza poza. Kada završite niz niste ni svjesni zapravo koliko vam je tijelo odradilo jer se sve činilo kao da se “samo” istežete.

Disanje ili pranayama je vrlo bitno ne samo kod poroda nego i kod prvih par mjeseci sa bebom. Neprospavane noći i teški dan su nešto s čim se sve mame neizbježno suočavaju. Sve to dovodi do stresa i određene vrste panike u kojim se najčešće ne snalazimo. Dokazano je da mamama raste tlak i otkucaji srca kada čuju kako im beba plače i baš zato je potrebno svjesno i duboko disati kako bi se smirili i na taj način smirili i bebu.

Morate se pobrinuti za sebe kako bi mogli brinuti i o drugima. Nije bitno ni kako se zovu vježbe koje radite, bitno je da vam pomažu da se vratite k sebi jer koliko god mi mame mislile da su svi drugi bitniji od nas i da nitko ne misli na nas, zapamtite da ništa ne bi funkcioniralo kako treba bez vas. Zbilja to mislim, ne pretjerujem! Vi mame ste TO što drži sve i zato je bitno pobrinuti se za sebe. Yoga je jedan od mojih načina.

Zašto je još yoga dobra za sve nas?

  • poboljšava kvalitetu sna (garantiram)
  • poboljšava ravnotežu
  • pomaže kod boli
  • postajete fleksibilniji
  • svjesniji ste svog tijela
  • pomaže kod probave (garanitram)
  • pomaže kod menstrualnih bolova (garantiram)
  • opušta
  • podiže raspoloženje
  • pomaže kod prihvaćanja sebe i drugih
  • smanjuje broj otkucaja srca i tlak

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *